maandag 9 mei 2016

Dag 7 en 8 - Lake Bonyonyi!

Dag 7 - We moesten vrijdagochtend om half 5 opstaan, zodat we veel tijd konden doorbrengen bij Lake Bonyonyi. We gingen gelijk de busjes in waar iedereen weer verder kon slapen. Rond half 8 stopten we voor het ontbijt: een pannenkoek, tosti en ananas. We waren rond half 11 bij het meer waar iedereen zijn tent kon opzetten en even bijkomen. Daarna konden we de omgeving een beetje verkennen en hebben we met z'n allen gevolleybald. Om half 2 kregen we lunch: een tosti. Daarna kon iedereen zijn eigen ding gaan doen. Rond 3 uur gingen we naar boven om van het uitzicht te genieten. Daarna ging ik samen met een paar andere mensen (en Maurice, onze lokale expeditieleider) naar beneden lopen om nog meer van de natuur te kunnen genieten. Terug bij het meer zijn we met z'n allen gaan zwemmen. Er was een platform gemaakt boven in een boom. Via takken kon je boven op het nog al gammele platform staan waar je vervolgens vanaf kon springen het meer in. Het was ongeveer van 6 meter hoogte, en het was heel gaaf! Daarna gingen we eten. Omdat dit een toeristische plek was, hadden ze een best luxe restaurant met ruime menukaart. Ik had een heerlijke peppersteak met patat. Daarna hebben we met z'n allen bij de pooltafel gezeten en spellen gespeeld.

Dag 8 - Zaterdag was een rustdag. We konden lekker uitslapen, maar samen met een paar anderen heb ik een ochtendduik genomen (het was het waard) in Lake Bonyonyi. Daarna hebben we met z'n allen ontbeten en heb ik wat kleren gewassen (lees: een teiltje gevonden met een beetje shampoo en daarna mijn kleding aan het volleybalnet gehangen).  Rond de middag gingen we op een boottocht. We hadden geweldig uitzicht vanaf het water. Toen werden we overvallen door een hevige regenbui. We zijn toen gaan schuilen op een eilandje. Eenmaal terug waren alle kleren nog natter dan dat ze eerst waren en ze zouden ook niet meer drogen, omdat de zon zich niet meer liet zien. We hebben daarna geluncht. Omdat het motto van de reis was: "Alle kansen pakken die je pakken kan", zijn we toch met z'n allen het water ingesprongen. Zaterdagavond had ik wederom een peppersteak. Sommige mensen wilden revanche van Lotte en mij omdat we ze hadden verslagen met poulen op vrijdag. Het was een hele gezellige avond, en we hebben alle 3 de potjes gewonnen!